lördag 11 augusti 2012

Kräftor!

Foton tagna med iPhonen.

I kväll blev det kräftor!
Och H. jobbar hela helgen,
 så det var inte frågan om någon vild kräftskiva,
bara ett fat goda kräftor och en vardagsklädd familj!

Vi brukar ofta äta Västerbottenpaj till kräftorna,
men i dag blev det cous-cous med grillade grönsaker.
Blandade i lite Pesto med soltorkade tomater
och fetaost i marinad också.
Supergott!
Och det passade faktiskt jättebra till!
(Ja, och så lite grillat kött och klyftpotatis
till J som inte äter kräftor.)

Vi andra tyckte det var gott och sörplade på!
Sedan blev det en sen kvällspromenad.
Så himla skönt!


Det känns lite tråkigt att semestern snart är slut.

Och jag önskar att jag kunde säga
 att det inte spelar någon roll
att det har regnat så mycket på semestern.
Men tyvärr så ljuger jag nog då,
för jag är faktiskt lite besviken på den här sommaren.
Jag behöver verkligen sol och värme,
men det har varit väldigt få dagar och kvällar
som har känts så där riktigt somriga.

Jag erkänner att jag påverkas otroligt mycket av vädret.
Och nä, vädret har faktiskt inte varit nåt vidare.
 Så därför hoppas jag på en solig och fin höst nu.

Och torr!

1 kommentar:

  1. Jo, du! Den här sommaren var ingen väder hit. Det känns som sommaren knappt har varit. Jag gör som du hoppas på en riktigt varm och TORR höst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera