söndag 3 juni 2012

Smell the Roses...



Hej!

Idag blir det lite inomhusbilder.
Jag har vägrat att sticka näsan utomhus idag.
För kallt. För regnigt.
Och för blåsigt.
Istället har jag storstädat och pysslat inne.

I fredags var vi hemma hos en kollega i arbetslaget.
Värsta middagen blev vi bjudna på!
Finns det något som man uppskattar mer
än att få sätta sig till bords
och bli bjuden på en smarrig trerätters
i goda vänners lag!?!
Underbart lyxigt kändes det!

Och så fick jag låna en sak av henne:
En schablonmall med en vacker text 
som vi stöpplade upp på en balk i vardagsrummet idag!
Jag tycker det blev jättefint!

Spännande innan plasten tas bort...


...och - Tada! 
Visst blev det fint!?!

(Om du läser det här,
tack för lånet, Ulrika! :)


"Take the Time to smell the Roses"
Lämplig text i vårt hus, tyckte jag...

(Och om någon undrar över kroken som sitter där på balken,
så satt den där när vi flyttade in,
och så har den fått sitta kvar bara för att den har varit perfekt
att hänga barnens termobyxor på tork på här
framför braskaminen som står bredvid pianot! :-)


Det står blommor lite här och var i hemmet nu!
Ljuvliga, ljuvliga försommartid!


Hoppas nu bara att det har regnat färdigt snart,
så att man kan lukta på blommorna
utomhus också...

6 kommentarer:

  1. Vi hade en riktig pysslardag igår och det är riktigt skönt att få tid att göra i ordning lite inomhus. Snyggt blev det med texten.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Ja, fy en sån ruskhelg vi fick! Jag tog mit trots allt en promenad i regnet och det var såå skönt att komma in sedan. Det blev ju jättefint med den vackra texten ovanför dörren! Man kan aldrig bli påmind för många gånger om att stanna upp, ta sig tid att ta in:-)
    Kram/Emma

    SvaraRadera
  3. Två, tre tomater... Vi kommer nog få äta tomater tills vi storknar om den här odlingen fungerar. När jag gör något första gången brukar det gå till överdrift.
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Härligt citat som man inte tröttnar på och perfekt ställe!

    Jag hade tänkt åka till Ingvaldstorp idag, men var inte så inspirerad pga vädret. Borde kanske ha åkt ändå, förra helgen var det ju tjockt med folk....

    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Så snyggt det blev....och vilka bra ord. Har faktist stannat till för en doftsession av rosa rugosa som det växer massor av vid stallet där jag tillbringat större delen av dagen idag.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  6. Åh, vilken vacker text och en så passande innebörd.
    Man måste verkligen stanna upp nu och ta in alla goda dofter som omger oss.
    Sommardoften är den bästa - kanske för att den är så kort.
    Kram kram!

    SvaraRadera