fredag 1 juni 2012

Åtta!


Ledsna tulpaner i regnet...

Hej!

Åtta grader stod det på displayen i bilen när jag åkte hem.
Någon som kan toppa det i dag;
 den första juni?


Flera av mina dahlior har börjat blomma!
Jag tar fram dem redan i början av mars,
och sedan får de mellanlanda i växthuset innan de flyttas ut.
Tycker att de är väldigt tacksamma.
Lätta att övervintra och blommar sedan hela sommaren.
Sånt gillas!

Alliumen har också börjat blomma så smått.
Om några dagar blir här lila och fint!



Och så måste jag visa:
Den som har bra minne kanske minns hur två lådor
med tjugo penséer som jag handlat råkade bli överkörda
när H backade ut bilen från garageuppfarten...?
Ja, jag fick ju köpa nya, 
men inte kunde jag slänga de platta blommorna!
Trots att de gått av längs med krukkanten,
och bara blivit ett grönt mos...

Jag satte ner dem i en rostfri bunke i trädgården,
och se - så fint de blommar nu!
Tåligt släkte det där!


Nu ska jag hoppa in i duschen för att värma mig lite.
I kväll bär det av på middag hemma hos en kollega.
Det ska bli trevligt!

(Lets dance-finalen får jag väl spela in.
Och jag håller nog på Anton...:-)


Trevlig fredagskväll!

4 kommentarer:

  1. Du har det så otroligt vackert i din trädgård och dina dahlior...Måste hitta ställe att övervintra mina och ta ut dom tidigt nästa är. Vill ha massor :-) Ha det så trevligt ikväll.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Så vackert med dahliorna som redan börjat blomma. Längtar så efter att mina ska brista ut i detsamma :-)

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Så vackr underbara färgen på pensserna, ag fick just höra idag att man kan prova klippa ner dom långa rangliga man har, så har man tur kommer de en gång till, toro jag ska prova för mina bara hänger nu. Men med tanke på din historia om bilden så finns det kanske hopp...

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Så vackert med penséerna i lådan, vad bra att du sparade dem. Njae, jag toppar inte åtta grader, men varmt är det inte!!
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera