fredag 18 maj 2012

Städdag


Jamen,
 nu har jag verkligen varit duktig!
Jag har ägnat dagen åt att vara inomhus och städa
på övervåningen, där barnen har sina rum...

De är verkligen olika, killarna!
I äldsta killens rum råder en minutiös ordning.
Där inne behöver jag faktiskt aldrig städa,
för det sköter han helt själv.

Lite inredningsintresserad är han också -
köper egna tavlor och så!
Inget att klaga på där.

Fast i dag var det storrengöring
inklusive fönstertvätt,
och då trädde jag in som
hushållets städexpert!

(Ja, städning är ju faktiskt 
lite av min grej...:-)



I småbrödernas rum råder en mer...
...avslappnad inställning, kan man kanske säga.
Där inskränker sig städningen
i bästa fall till att bädda sängarna.
Och skulle man bli tvingad att röja upp,
så finns risken att det bara föses in under sängen...
(Jodå, där har jag hittat både det ena och det andra...)

Men i dag ryckte som sagt mamman ut,
så nu är det rent och fint i alla killarnas rum!

Finaste utsikten från sitt fönster har i alla fall E.
För där utanför står det Japanska Körsbärsträdet
som blommar så otroligt fint just nu.


Och eftersom jag har varit så duktig och städat hela dagen i dag,
så tänker jag tillbringa morgondagen utomhus
bland körsbärsblom och annat fint.


Önskar er en fortsatt trevlig
fredagskväll!

2 kommentarer:

  1. Du får gärna komma hit och städa också:)). Det ser så fräscht ut på bilderna. Härligt med nystädade rum. Mycket utetid i trädgården och fotbollscup med sonen gör att det inte hinns med inne här hos oss...
    Vacker blomning på körsbärsträdet.
    Ha en fortsatt skön helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. åååå...vi håller på att göra om en toa och får en massa byggsamm på köpet så just nu är det inget kul alls att städa.....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera