onsdag 23 maj 2012

Piazzan


Förra året lade vi skiffer framför utbyggnaden.
Det blev en plats där vi kan sitta i kvällssolen.
Men...Vad kallar man en sån här plats?
Jag menar, en altan är en altan,
en grusgård en grusgård,
framsidan kallas bara framsidan -
men var ska man säga att man sitter
när man sitter här?

Ja, för allt måste ju liksom kallas något.
Så att man vet! :)

Det blev Piazzan.
Haha - det låter ju jättemärkvärdigt!
Men, det blev ju som ett litet torg
med de där skifferplattorna!

Så när någon ropar:
- Mamma!!!
Då kan jag svara:
"-Jaa!!! Jag är här!!!
På Piazzan!"

Bra va? :)



Ja, inte för att jag sitter ner här alltför ofta.
Jag är lite dålig på att sitta ner.
Men rent hypotetiskt
 så skulle jag ju kunna svara så!


Men nu måste den här mamman
ge sig ut och titta efter E.
Tvillingbrorsan kom nämligen just in och skvallrade 
om att E är på väg ner till sjön för att bada tillsammans 
med en kompis...

Mamman har vissa invändningar
som hon strax kommer att delge sonen...

Så ...Adios!

3 kommentarer:

  1. Helt underbart! Klart det ska heta Piazzan :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Piazzan låter bra....
    Min 12-årige son har redan badat....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  3. Piazzan ser härlig ut kom i håg att sitt ner och njut//Britt

    SvaraRadera