söndag 20 maj 2012

Överdos


Kan man få en överdos 
av trädgårdsarbete?

Japp, jag kan.
Alltså - ibland blir jag lite trött på mig själv.
Jag har liksom en benägenhet att bli lätt fanatisk
när det gäller sånt som jag gör...
Det är lite "all-in",
om ni förstår vad jag menar.

(Äter jag godis
så trycker jag i mig allt tills det tar slut.
Äter jag nyttigt,
så tar jag inte så mycket som en halstablett.
Pluggar jag 
så pluggar jag tills jag stupar.
Tycker jag att en låt är bra
så kan jag ha den på repeat i bilstereon
i månader.)

Och så det här med trädgård då.
Fyra dagars ledighet,
med en gedigen lista på vad jag skulle hinna med
i trädgården de dagarna,
har faktiskt blivit lite "för mycket"!
Nu blir det lite skönt att hoppa ur gummistövlarna
och göra något annat i några dagar!
Det har varit underbart,
men nu är jag faktiskt lite trött...
Tro det eller ej! :-)

Men -
jag kan inte låta bli att nämna:

Att Hasselörten är en sån underbart fin marktäckare!
Blanka, mörka blad som väller ut över gruset...


- Att det är fascinerande att Humlen alltid vet
åt vilket håll den ska snurra...


- Att de cremevita tulpanerna har slagit ut,


...och att jag tycker att de är jättefina!


Nu väntar en intensiv arbetsvecka.
Och jag vet att min överdos alldeles snart
kommer att förvandlas till abstinensbesvär istället!

Kram kram!

1 kommentar:

  1. Jag är precis så, för mycket, all in. Kan inte göra något lagom utan blir helt besatt. Fast jag gillar det, ganska härligt att få gå in för något så totalt :-) Ha en underbar arbetsvecka och jag ger dig tre dagar...sen kommer abstinensen.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera