onsdag 2 maj 2012

Olvon och sånt


Just inkommen från trädgården.
Vill inte gå in...
Så himla skön kväll!
Och jag har hört att det ska bli kallare igen,
så det är bäst att passa på att njuta!

Går runt och knipsar lite här
och drar upp lite ogräs där.
Sätter mig en stund.
Ser något som fångar mitt öga
och drar mig till sig.
Går och funderar
och planerar.

Å, jag bara älskar den här tiden!



I går beställde jag två 
Hybridolvonbuskar
i "min" plantskola.
Hoppas nu att det är ett par fina exemplar som kommer!
Buskarna ska bli stommen i vår nya altanrabatt.
Hade planerat att ha några buxbomsklot också,
men jag vet inte om man törs köpa buxbom
i dessa tider...?
Jag vet ju att man inte ska köpa importerad buxbom just nu.
Hur är det med svenskodlad...?
Får man köpa det?

3 kommentarer:

  1. Visst har det var härligt ett par dagar nu,bäst att njuta
    Fina bilder ,vad är det för växt på första bilden,det runda klotet?
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder, allt är så samstämmigt och fint hos dig! Jag vet inget om buxbom, i min "vilda" trädgård skulle inte buxbom göra sig särskilt bra så jag har aldrig funderat på det.
    Idag hinner du nog njuta en stund också av din fina trädgård och det ljuvliga vädret - sen blir det visst annat några dagar.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Man får köpa buxbom men risken finns att de blir smittade, både utländsk och svensk. Sjukan är visst riktigt aggressiv och man pratar om många trädgårdar kommer att få sin buxbom utplånad. Jag vågar inte investera i dyra buxbomplantor utan har börjat leta efter andra alternativ. Visst är det härligt nu, kom in halv tio ikväll efter en grävningsstund i landet. Underbart!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera