måndag 30 april 2012

Valborg


Men...Vilket väder
vi har haft idag!

Jag hade ambitionen att åka och sätta mig på jobbet en stund,
men av de ambitiösa planerna blev intet.
Solen strålade från en klarblå himmel.
Så det fick lov att bli 
ännu en dag i trädgården i stället.

Och jag har fått massor gjort,
så jag behöver inte ha dåligt samvete!
Tror jag.
Man kan väl bara säga att jag...
...flyttade fokus lite...
Det gäller ju att ta tillvara de soliga dagarna,
eller hur!?!


Så vill jag önska er alla
 en riktigt trevlig Valborgsmässoafton!

Bilderna är från förra årets firande här i "byn".
Och eftersom H är med i styrelsen i den lokala
idrottsföreningen som arrangerar detta firande,
så är det dit kosan styrs även denna Valborg.

Härlig tradition det här med Valborgseld!
För i och med denna dag
har väl ändå Vintern rasat ut
på riktigt!
Underbart!

(Och nu är bara frågan
om Fru Å tänker ta sig i kragen
och masa sig iväg till jobbet ett par timmar
i morgon bitti istället...?
Skärpning!)

2 kommentarer:

  1. Ha en underbar Valborg! Jag älskar Valborg, så härligt att få fira våren.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Underbart är det rätta ordet.
    Ha det fortsatt underbart
    Annika

    SvaraRadera