tisdag 10 april 2012

Uttråkad!


Nej fy,
vad jag blir uttåkad av detta regnande!
Ett par dagar med inomhuspyssel går väl an,
men nu har det gått så lång tid 
att jag känner att jag tappat farten
 fullständigt!

Dessutom blir jag galen av att killarna vill sitta
framför sina datorer hela tiden!
(regn och påsklov = dålig kombination)
Så - jag packade in dem i bilen och åkte till 
Ikea i Linköping.
(tio mil dit, tio mil hem = desperat!)
Inte vet jag om vi blev så uppiggade av det precis,
men det blev ju lite omväxling i allafall.
(Och jag slapp laga mat,
för det gjorde Max i dag! :-)

Och tänk - det gick inte att checka ut från Ikea
under tusenlappen i dag heller!
 Trots att jag inte tyckte att jag köpte
 någonting...
(Bara tråkiga saker
 typ batterier och toaborstar...)




...men se så fint jag försöker le mot kameran
trots min uttråkning...! 
Jo, man gör ju vad man kan...:-)

Kramar - med hopp
 om lite bättre väder snart!

(PS: Jo, förresten,
en sak till har jag gjort idag!
En lista med åtta punkter med rubriken"Karl-göra"
 där jag listat sånt som jag 
ska be "någon" lite snällt om så småningom.
Kanske mest strategiskt att lägga fram 
en punkt i taget bara...)

6 kommentarer:

  1. Du är så fin och jag gillar dina stövlar!
    Visst tappar man sugen när det regnar, hoppas på sol snart!
    Och du - en sak i taget till "någon" annars blir inget gjort!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Bra plan med en punkt i taget. Kul att se lite fler bilder på dig, du som oftast står bakom :-) Solen kommer snart...hoppas jag.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Jeg kom bare lige forbi.
    Rigtig gode billeder.
    Jeg venter efter solskin, så jeg kan komme i haven.
    Tak for kigget.
    Ha` en god aften.

    SvaraRadera
  4. Jag har inte hunnit läsa några bloggar i påsk men nu har jag minsann läst ifatt mig på din blogg. Oj, så,mycket fint du visar. Snyggaste påskrivet i grönt och lila, superfinstege med fint pynt - jag älskar dom vita penseerna i rostiga spannen, fint färgade ägg (måst komma ihåg till nästa år). Jag är dessutom väldigt avis på ditt urfina och trevliga växthus.

    Hihihi, jag känner så väl igen mig.....visst får man spel på allt spelande. På långfredagen utlyste vi en spelfilm dag och det var sååååå mysigt. Vi gick familjepromenad- inte så mysigt tyckte alla men sen spelade några sällskapsspel och de mindre barnen (9 och 11) kom igång med cenitlera......gissa om mamman mös :).

    Jag förstår er saknad av din far. Det blir extra tydligt vid tillfällen man alltid brukade ses och hade traditioner kring. Vi har varit igenom (och är fortfarande) detsamma med min älskade svärfar som gick bort för två år sedan efter art ha kämpat mot cancer i 5 år. Du har så rätt i att det är tur att barnen finns som tvingar alla att gå vidare och faktiskt fortsätta med traditionerna.

    Nu vill vinna varm och skön vår!

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera
  5. Du ser inte ett dugg uttråkad ut, bara jäkligt snygg tycker jag! Det är något mystiskt med Ikea. Det är ett så billigt alternativ och ändå går man alltid därifrån ganska rejält mycket fattigare;-)

    Ha en fin kväll!
    Emma

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga bilder på dig :-)

    Vi var på IKEA igår och skulle ju inte ha några större grejor men till slut fick vi hämta både vagn och påse. Konstigt ;-)

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera