fredag 6 april 2012

Ruggigt


Hade man varit inställd på
 en påskhelg
liknande den vi hade i fjol
så hade man ju blivit grymt besviken...
...men nu var jag ju tämligen mentalt förberedd
att vädret skulle bli såhär.
En prövning -
bara att vänta ut! :)



Ja, ni ser ju hur vi har det!
Vistelsen utomhus inskränker sig till att jag
hukande för vind och snöyra
snabbt går ut och hämtar ved till braskaminen.
Ja, för riktigt ruggigt är det!

Och så kan ju påsken också vara!
Annat var det som sagt i fjol...

Dagen i dag har hittills ägnats åt storhandling.
Och nu är det städning och påskmatlagning 
på schemat.
Sedan får det bli helg!


Snyggaste påskkärringarna kom 
tvillingarna hem med från skolan härom dagen.
Kul med lite nytt pyssel!

Hoppas ni har en bra dag
trots att vädret är som det är.
Det får ju lov att gå, helt enkelt!

Kram

4 kommentarer:

  1. Jo, det var en härlig påsk förra året fast den låg nästan 20 dagar senare. Det tröstar jag mig med när jag tittar ut genom fönstret... Är lite trött på det här vädret nu och vill ha värme och sol.
    Ha en härlig påskhelg!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Huu, det ser onekligen liiite ruggigt ut! Hoppas det snart vänder och våren kommer åter.
    Önskar dig och familjen en skön påskhelg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Ja bättre väder kan man önska sig. Ingen snö hos mig doc, kmen ruggigt iallafall.
    Fin påskkärring...det enkla är det vackraste...
    Ha en härlig påsk :)

    SvaraRadera
  4. Bedrövligt väder och gott att vara inne, finns ju en del att fixa med inför morgondagen.
    Fin påskkäring du fått!
    Kram Eva

    SvaraRadera