lördag 7 april 2012

Påskharar...


Glad Påsk!

Alltså, jag har sagt det förut,
men säger det igen:
Jag gillar inte att baka!!!
Jag är avundsjuk på dem som har bakning
som intresse och är duktiga på det.
Men jag vill ju så gärna bjuda till ibland...
Så, när jag såg de små "Påskharekakorna" i en 
kvällstidningsbilaga så tänkte jag att jag skulle
göra ett försök...

Haha.
Ja, jag äger ju inga påskhare-kakformar,
(finns det...?)
men jag har kvar en Lille Skutt sedan barnen var små.
Så:
I går kväll var mästerbagarn i farten.
Allt gick fel.
"Rör ihop socker och ägg",
stod det.
Ägg...?
Ägg fanns ju inte ens med bland ingredienserna i receptet!!!
Hur många ägg är "ägg"?
Jag chansade och tog ett halvt.
Degen smetade och kletade och fastnade,
trots att jag kavlade ut direkt på bakplåtspappret.
Jag fick ta en kniv och skära runt varje utstansning...
Det tog typ hela "Lets Dance".
Efter en plåt tröttnade jag
och gjorde längder av resten istället.

Sedan skjuts in i ugnen!
Ja, kakorna brändes förstås.
(vad annars..?)
Men det spelade nog ingen roll,
för längderna på nästa plåt brändes inte,
men de var inte goda i allafall...



I morse tog jag tre av 
Påskhararna
och kletade nutella och strössel på.
En vardera till barnen.
Sedan tyckte jag att det fick räcka.
Men nu ser ni min goda vilja i allafall...

Och till mina tre barn:
Ni vet väl att det är tanken som räknas...? :)

Glad Påsk!

Ps: Jag får faktiskt lite Deja Vu-känsla
från förra gången jag skulle låtsas 
att jag kan baka...:)
Vilken stjärna!

2 kommentarer:

  1. :-D Tack för dagens skratt! Alla har vi olika talanger och det bästa är ju när man inser sina begränsningar. Det roliga är att man alltid vill testa för det låter ju så trevligt.
    Ha en underbar påskafton!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Ha, ha du är för rolig. Ett HALVT ägg? Hur i allsindar fick du till det?
    Nu blev dina små "skuttar" jättefina tycker jag och säkert smarriga också med sin fina dekoration.
    Skam den som ger sig och att missa lets dance känns inte som om det är hela världen heller nuförtiden heller!
    Ha en bra Påskafton
    Kram Monica

    SvaraRadera