söndag 8 april 2012

Påskdagen


Påskdagen 2012

Här sitter jag med mätt mage.
Vi har ätit påskbord här hemma hos oss.
Det är första påsken utan pappa,
och det blir så extra tydligt en sådan här dag
att han fattas.
Jag saknar honom så.

Det känns så konstigt att gå till en grav
och sätta blommor
istället för att få lämna dem till honom
när vi äter påskmat hemma hos
honom och mamma
som vi alltid har brukat göra.

I år var vi hemma hos oss i stället.
Och det är klart att tankarna går lite extra.
Förra gången vi satt här hemma och åt Jansson
så var ju pappa med.
Fast han var så väldigt, väldigt trött då i julas,
och det var sorgligt redan då.



Allting måste gå.
Men nog är det tungt ibland.

Det är tur att alla barn finns,
så att man ser till att skärpa till sig
och fixa en riktig påsk.

Jodå, påskharen kom på besök även i år och
la presenter och godisägg i trädgården.


Och själv fick jag ljuvliga körsbärskvistar
av min lilllebror och svägerska.

Ser fram emot blomningen!

3 kommentarer:

  1. Vilka härliga påskbilder! Måste nog erkänna att jag aldrig har varit en påskfirare men nu när vi har fått F så kommer lusten att göra lite mer av påsken. Dina bilder ger verkligen inspiration. Förstår att det måste vara jobbigt efter det att en nära anhörig inte finns där, speciellt de första gångerna. Sänder en extra kram och tanke till dig. Inget grävande för mig idag, fortfarande för hårt i marken...Är väldigt trött på kylan nu.
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Hej igen!
    Mejla mig din adress så tar jag ett ex på mässan på torsdag och skickar till dig. Inte ska du behöva vänta till senare i vår att få gotta dig i allt det fina :-)
    Min mejladress är troja69@hotmail.com
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Vilket dignande matbord, ser verkligen jättefint ut!

    Du skriver om din pappa så saknaden lyser starkt...du skriver verkligen så man blir berörd...

    Hoppas påsken ändå blivit ljus och fin.

    Kram Mariette

    SvaraRadera