måndag 23 april 2012

Hur många...?


I fredags när jag kom hem från "min" plantskola,
så kastade H ett öga på inköpen 
och påstod att vi redan hade "såna där" blommor!!!

Ehhh...ja, förvisso!
Men man kan inte ha för många.
Han höll inte med.
-"Hur många har vi egentligen!?!"

På skoj så började jag räkna penséerna i trädgården.
För hur många har vi egentligen...?



Jag slutade räkna när jag började närma mig tvåsiffrigt...

Nåja, 
det är ett billigt nöje! :)

Måste bara visa:
Min E har varit hemma med ont i halsen i dag.
Och när jag kom hem låg den här lappen på bordet:


Han hade suttit framför tv:n och sett en trailer för 
programmet "Trädgårdsdrömmar".

-"Jag skrev upp det åt dig, mamma,
för du gillar ju trädgård..."

Så omtänksamt! 

7 kommentarer:

  1. Men så omtänksamt och gulligt! Blir alldeles varm i hjärteroten. Penséer kan man aldrig få för många av :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Plötsligt händer det, som de brukar säga i reklamen... och man blir ju så glad!
    Det där med penséerna känner jag igen, jag har också jättemånga! Och för några år sedan hade jag inga, tänk så konstigt!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Så gulligt och omtänksamt med fina lappen. Då smälter ju både mamma- och trädgårdshjärtat kan jag tänka.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  4. Så gulligt av E.
    Penseer är ett relativt billigt nöja och det känns så härligt att få frossa i färger och blommor tycker jag :)
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  5. Det är verkligen kärlek och omtänksamhet i ett stort litet hjärta!

    Kram/Emma

    SvaraRadera
  6. Vilken rar grabb du har! Hoppas han blir bra i halsen fort!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Tack fina du för den bekräftande kommentaren hos mig! Jag skriver för att min resa ska bli så tydlig och målinriktad som möjligt, att det ska bli enklare att gå framåt och se min egen vilja och styrka så klart jag kan och inte kunna glömma vem jag faktiskt är. Kan det dessutom ge någon annan något alls i form av att få tips, bli berörd, känna igen sig, reflektera över nya saker eller annat, är det en stor bonus och glädje för mig. Så stort tack för att du är så generös och talar om det för mig:-)

    Varma kramar
    Emma

    SvaraRadera