onsdag 28 mars 2012

Mina egna mästerkockar!


Fina buketten fick jag av svägerskan E-K
när pappa dog. Tack!

Hej!

Värsta vårförkylningen har slagit till!
 Har ont i halsen, snuva och feber...

Ibland är det tur att barnen är så pass stora 
att de faktiskt fixar att laga mat själva.
Jag däckade nämligen i soffan efter jobbet
och de fick hjälpas åt med matlagningen.
Och det gick ju galant!
Bra killar! 

(Och nu ser jag ju att ni kan,
så det får ni gärna göra om... :-)

Och så ska det ju lagas mat på tv i kväll också!
Har tänt en brasa och tänker lägga mig och titta.
Vem ska man heja på i Sveriges mästerkock, måntro...?

(Ingen av dem var kanske min största favorit 
av deltagarna...
så jag är faktiskt inte så himla engagerad.)

Jag säger väl bara:
Må bästa kvinna vinna!

5 kommentarer:

  1. Då är vi två, är också förkyld men F är sämre. Vilka killar du har som lagar middag. Ska bli spännande att se om F blir en liten kock när han blir äldre.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Duktiga killar du har! Jag hejade på Sigrid:).
    Krya på dig.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Jag har gjort som när barnen var små, nämligen bytt favorit efterhand som de åkt ut.
    Ikväll höll jag på Sigrid och hon VANN så jag är nöjd.
    Det låter som om ingen går fri från säsongens förkylningar. Hoppas den inte blir så långvarig.
    Krya på dig vid brasan medan killarna dina fick ta kvällens jobb!
    Kram Monica

    SvaraRadera
  4. Vad härligt med stora barn som visar sin självständighet! Fantastisk bild på fantastiska tulpaner från din svägerska. Blommor känns fint att få vid alla tillfällen, glädje eller sorg... Bädda ner dig och ta det lugnt tills förkylningen släpper värsta taget.

    Krya-kram
    Emma

    SvaraRadera
  5. Det är så kul när barnen lagar mat tycker jag.
    Tack för dina fina ord om mina sidor i AoT. Det värmde så gott.
    Annika

    SvaraRadera