måndag 19 mars 2012

In the green


Snödroppar.
En av mina favoritblommor.
Därför är det tråkigt att jag inte lyckats få dem
att etablera sig i min trädgård genom att sätta lökar.

Jag vill ha snödroppar vid entrén
för att mötas av tidiga vårblommor när jag kommer hem!
Att nu det ska vara så svårt...



Så nu gör jag ett nytt försök!
 I fredags hade M med sig en kruka med snödroppar
 som hon grävt upp i sin trädgård till mig.

Jag har ju hört att det ska fungera bättre
 att plantera dem "in the green".

Hoppas!

7 kommentarer:

  1. Aha, det var mer än jag visste. Måste jag pröva eftersom jag också vill ha precis vid grinden. De är ju så vackra.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Jag har precis samma problem - tusan vad jobbigt det ska vara med snödroppar.....

    Jag har också hört att plantera "in the green" ska vara det bästa.

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera
  3. Så fina snödroppar! Så vackert du skrivit i förra inlägget om din älskade pappa!! Förstår att det är en svår tid för dig och din familj.
    Kram på dig.
    Maria

    SvaraRadera
  4. Under alla buskar har jag planterat snödroppar och de förökar sig fint så de vill nog stå i skydd av buskarna. Vackert är det med stora vita klungor!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Tråkigt när det inte blir som man tänkt. Jag har läst att det är som du skriver "in green" som de ska planteras. Hoppas det fungerar nu.

    kram Anna

    SvaraRadera
  6. Snödroppar kan man inte få för många av. Underbart.
    Det kommer att funka hur bra som helst.
    Ha det gott
    annika

    SvaraRadera
  7. Jeg kom bare lige forbi.
    Vintergækker er smukke. Jeg har desværre ikke ret mange. Håber på at få flere. Til gengæld har vi rigtig mange krokusser.
    Tak for kigget.
    Ha` en god dag.

    SvaraRadera