tisdag 13 december 2011

Lucia-pyssel


Småkillarna är fortfarande i den åldern att det händer
att de kommer hem med pyssel
som de gjort i skolan.
I går hade J gjort en (för mig) ny modell av stjärna
som jag blev riktigt imponerad av!
Kul med nytt pyssel!
Jag letade på nätet och hittade en beskrivning här.


En av de bra sakerna med att jobba i skolan
är att man får följa årets traditioner
på ett påtagligt sätt!
I dag har vi firat Lucia sedan tidigt i morse.
Eftersom jag ackompanjerade skolkören så
var jag med på två föreställningar.
Först för hela skolan
och sedan på ett äldreboende.
Jättemysigt,
men nu är jag slut! :)

Min egen stackars E som skulle vara tomte i 
hans skolas Luciatåg
har varit hemma med halsont i ett par dagar
och missade det hela.

Trist!

(Hoppas att han vill vara med nästa år
utan att känna att han blivit "för stor" för att vilja
gå i Lucia-tåget då...)

3 kommentarer:

  1. Vilken fin stjärna! Undrar om man kan intressera sonen för något sådant, hmmm...
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Jättefin stjärna! Visst är det underbart att fira traditionerna varje år, det bidrar så till julstämningen med Lucia. Fabian gick sitt första luciatåg idag...Han var den enda som vägrade att sätta på sig sin dräkt...Han måste brås på sin pappa ;-) När han fick syn på mig sprang han fram och sa, Kommmm Mamma, kommm! När jag sa att de andra ville nog inte ha med mig i tåget gick han fram och ställde sig framför alla barnen med ryggen mot publiken. Två år och redan regissörs/dirigenttalang, där brås han nog på mamma :-)
    Ha en underbar kväll!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Så fin stjärna!
    Nu har jag gett upp för länge sedan med allt vad pysslande heter med killarna. De har verkligen aldrig varit intresserade hur mycket jag än försökt så har de snabbt velat gå tillbaks till sitt lego eller playmobil.
    I köket kan jag få de lite pyssliga - det får jag vara nöjd med.

    Hoppas du haft en skön kväll - mina tisdagar innehåller en timme med "sommarpratarna" på kanal 1, ett riktigt höjdarprogram som jag inte vill missa och skön avkoppling efter en lång Lucia dag1

    Kramar

    SvaraRadera