onsdag 9 november 2011

Skridskor och blåbärsris


(Det är precis hopplöst att försöka ta fina kort nu.
När jag kommer hem från jobbet är det kolsvart,
och blixten gör fula skuggor och skarpa linjer...
Men...nåja. Det är som det är...)

Hej!

Så skönt att andas ut lite efter dagen som varit intensiv.
Vad sägs om att trycka in sonens utvecklingssamtal,
service av bilen och ett läkarbesök samma dag...?
Ja, förutom "det vanliga" jobbet då,
som i dag var en skridsko-dag 
vilket innebar lite bestyr utöver det vanliga
med att koppla på släpkärran och packa matsäck.
Dessutom svimmade en av sönerna i skolan,
och fick lov att åka hem.
Men...allt är bra nu, 
och det är så skönt när man rott i land en sån här dag
och allt börjar lugna ner sig...



Skridskodag kändes lite vintrigt!
Och den känslan förstärktes av att skolans Lucia-kör 
drog igång träningen i morse.
Mmmm...jag tröttar aldrig på Luciatåg,
och har sedan haft Betlehems stjärna i huvudet resten av dagen! :)

Lite blåbärsris är plockat för att bindas till en krans,
men inte nu, så det får sitta i en träbytta tills det är dags.

Nu ska jag nämligen lata mig ett tag!
Med bönderna och de presumtiva fruarna! :)

Adjö!

2 kommentarer:

  1. Sitter också på att få lata mig framför bönderna :-) Så det finns någon som har försökt på allvar ta reda på hemligheten bakom pojkar och pinnar... Måste undersökas! Beundrar tempot...låter helt galet. Kan inte förstå att det snart är Lucia, älskar december men önskar att jag hade en vecka innan första advent då jag bara kunde pynta.
    Kram på dig!
    Hélena

    SvaraRadera
  2. Jisses vilken dag - men blev allt bra till slut så är kvällens stund framför TV:n så himla skönare och behagligare!

    Kramar //Monica

    SvaraRadera