onsdag 26 oktober 2011

Tillåtet...?



Jag vet att jag skrev i bloggen för ett år sedan
att julen är som bäst i oktober...

Kanske är det sant.
Men...jag vet inte om detta verkligen är tillåtet...
...en stjärna i fönstret...?
I oktober?

Jag såg den i en affär häromdagen,
och har gått och tänkt på den sedan.
En tjock, bra metallstomme
med tunt linnetyg virat kring sig...

Jag tänkte att man kan variera sig
och använda stommen till en buxbomsstjärna också...?
Skulle inte det bli fint?

Fast jag gillar linnetyget också,
och var genast tvungen att provhänga den!

Lite lärkkottar har jag plockat också!
De är så fina, tycker jag!


Får se om jag väntar med stjärnan några veckor.
Fast stjärnor finns väl året runt...
...egentligen...?


2 kommentarer:

  1. Jag har också tjuvstartat men inte satt upp något än. Planerar för fullt och läser tidningar :-) Älskar att planera jul. Har läst ikapp dina inlägg och tycker så mycket om dina bilder.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Tack min vän för dina tankar. Jag har rensat och sorterat lite och nu mår jag riktigt okej igen. Det känns bra och livet har lättat en aning.

    Julen finns hos mig i periferin också. Den är verkligen som härligast nu när den ligger en bit framför oss. Jag älskar julen och det skäms jag inte för.
    Dina foto på Sixten är bara för ljuvliga. Man vill bara ta upp honom i famnen och gosa men naturligtvis är det mer än så som måste till med ett djur. I know!
    Sköt om dig!
    Kramar från Monica

    SvaraRadera