söndag 23 oktober 2011

Vinterförberedelser


Årets första Amrayllislök är på gång!
Fick denna, förpackad i en fin strut, av min svägerska M.
Tusen tack!


Trots att denna oktobersöndag varit varm och skön,
så börjar jag förbereda för vintern
och plocka in saker från trädgården nu.
Min stora urna som brukar stå ute på grusgården
togs in och fick nytt innehåll.
Det blev en stor Hoya, lite spansk mossa 
och några betonghjärtan.

Eftersom vi inte har några fönsterbrädor att ha krukväxter på
i det här rummet, så är det kul att kunna ha
 en blomma i en golvurna istället.



I dagarna är det precis ett år sedan byggarbetarna kom och 
började bygga ut vårt hus med ett nytt matrum.
Vi säger ofta till varandra att det var onödigt att vi
gick och funderade i flera år innan
vi bestämde oss för att bygga ut.
Vi blev ju så himla nöjda!

Men så är det väl ofta...
...att man behöver tänka fram och tillbaka
många gånger innan man vet säkert vad man vill.
Vi var lite tveksamma till om det skulle vara värt pengarna,
men så här i efterhand finns det ingen tvekan.

Som ni kanske har märkt så fotar jag
 ofta just inne i detta rum.
Dels beror det kanske på att det är mitt favoritrum,
men också att det är vårt ljusaste rum,
och det är lättast att ta bra bilder då.


Ni ser här:
Vårt hus är ganska mörkt invändigt,
men i utbygget flödar ljuset!

Det är glest mellan mina inlägg nu,
och när det väl kommer ett inlägg så känns det
lite oorganiserat och vimsigt.
Men men...
...det är sån jag är just nu:
Oorganiserad och vimsig!

Ha en fin söndagskväll!
Kram // AH

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt med amaryllislök, och vilken fin strut! Jag brukar ha hyacintlökar, men förra året blev de så dåliga så jag tror jag hoppar i år...
    Ser väldigt ljust och fint ut i ert nya matrum!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Amaryllisar....ja det finns ju en hel del att se fram emot nu när utesäsongen är slut...
    Ha det bra :)

    SvaraRadera