fredag 9 september 2011

Inget för mig...




(Ny kruka för dagen!
Och när jag kom hem med den var jag tvungen
 att plantera i den på en gång!
Allt medan barnen hungrigt frågade om jag inte skulle börja 
med maaaten någon gång!?! 
Nämen mamman måste fixa sånt här först ju!
Och sedan måste hon ju fota också..
Suck....)

Sköna, sköna fredag!

Så himla härligt det är!
Vet ni, nu ska jag berätta om ännu en av mina "svagheter":
(Håll i er nu, men...)
...jag tycker inte om att vara i skogen!

Lite paradoxalt, kan tyckas, eftersom jag verkligen älskar
att vara i trädgården och gräva och plantera.
Men jag plockar inte svamp, inte heller särskilt mycket bär
och jag följer endast med på skogsutflykter
med (illa?) dold motvilja

 (Ja, utom när jag är ute med jobbet så klart... 
Då tar jag till mina fina teatertalanger
 och ser ut som om jag fullkomligt älskar skogsliv! 
En fröken som inte gillar skogen -
nä, det passar sig ju bara inte -:)

Jag gillar bättre att plocka bär i trädgården...
Och under mina långa promenader har jag mestadels asfalt
under fötterna...
(och då kan man ju passa på 
att tjuvkika i folks fönster också... :-)

Nu bor vi ju granne med skogen,
så visst händer det att jag tar en sväng.
I dag skulle jag ut och  hämta lite mossa till trådkrukan på bilderna,
och självklart hade jag genast en fästing krypande på handen...
Huuu - skogen är läskig!

Ormar och småkryp och vem vet vad...


Jag borde nästan bli sponsrad av Ica Maxi,
så mycket reklam som jag gör för dem,
men kolla - 
vilka fina små skålar jag köpte i dag!

Tyvärr var jag tvungen att fota med blixt,
så de ser nästan blåa ut här men
i verkligheten är de jättefint lila.
9,90 styck.

Nu önskar jag er alla en trevlig helg!
Alla som gillar att vara ute i skogen kan ju vara det!

Vi andra gör annat! ;-)

6 kommentarer:

  1. Vilket härligt höstarrangemang du gjort, verkligen läckert! Kram

    SvaraRadera
  2. Urfint höstarrangemang! Måste få tummen ur och fixa lite i helgen...ska bara sjunga hela söndagen men jag har ju hela lördagen på mig. Jag gillar skogen men kommer aldrig ut i den... undrar om det beror på något...hm!
    Ha en underbar fredag!
    Hélena

    SvaraRadera
  3. Du är härlig! Jag älskar att gå i skogen och plocka svamp men jag avskyr att plocka bär. (En hemlis - jag tjuvkikar också i folks fönster!)
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Pst! Du har blivit nominerad ;-)

    SvaraRadera
  5. Det är bara att skaffa hund så blir man vän med skogen....sujper fina skåla, får kanske ta mig en titt till Ica.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Ha, ha även här måste jag hålla med dig en aning. Skogen (liksom den nya läroplanen...) SKA man tycka om, men om man nu inte gör det då?
    jag kan tycka en promenad på hösten i skogen kan vara riktigt mysig men bara om jag slipper hålla reda på vad alla träd och växter heter. Jag vill bara vara där helt kravlöst.
    Havet ligger mig varmare om hjärtat - är halvt om halvt uppväxt vid kusten och det öppna landskapet går jag igång på på ett helt annat sätt än den trollska skogen.

    Dagens fix som du fått till, har nästan en liten julkänsla över sig - florist måste bli ditt nästa yrke - lova det!
    Godnatt kära bloggvän!

    SvaraRadera