onsdag 24 augusti 2011

Alla dagarna


Det är lite mitt emellan nu, eller hur?
Jag menar, det är ju inte sommar, men inte heller höst.

(Inte så att man kan få ta fram sina kära skinnstövlar i allafall...
Mmmmm...nästan det bästa med hösten... :-)

Och visst kan det kännas snudd på somrigt på dagarna,
men oj, vad mörkt och kallt det blir redan
 tidigt på kvällarna!

Och vet ni,
att jag tycker faktiskt att det går an med höst.
(Det är inte det.
Det är mer det faktum att jag vet att det dröjer så himla
lång tid innan det blir sommar nästa gång...)

Å andra sidan:
Sommaren är helt underbar;
men blir den verkligen lika fantastisk som vi
drömmer om?
Innan.

Jag menar;
Exakt hur många gånger satt jag här i somras?
Med en drink i min hand och ett avslappnat leende
på läpparna?
Ärligt?
(Tja...åtminstone en gång, som jag minns i allafall...:-)


Det är sånt man kan ångra nu,
när man står och steker sina fiskpinnar i  den lilla skarven
mellan skola/jobb och "skjutsa till träningen".
Skynda, skynda!

(Alltid denna känsla efteråt 
av att ha slösat bort ledigheten...
Fast förmodligen gjorde man bara precis
 det man behövde just då!)

Men nästa sommar...
...då ska jag ta vara på alla dagarna...
eller hur är det han säger i reklamen,
Mads Mikkelsen.

Och vet ni; 
Jag tänker faktiskt försöka ta vara på 
alla dagar innan dess också!
Försöka!

(Fast ni får säkert påminna mig.
När jag börjar bli lite gnällig.
 Framemot november sådär.
När fiskpinnedagarna börjar flyta ihop till
ett enda grått "fiskpinnsstim"... :-)

1 kommentar:

  1. Att blanda till en drink är vi inte så duktiga på här men vi är rätt duktiga på att ta ett glas vin när vi är lediga (om nu det kan räknas som duktigt hi,hi)
    Vi har rensat och sorterat alldeles för mycket denna sommaren och rest alldeles för lite, typ bara till Öland en natt.
    Så det är jag lite frustrerad över MEN lugnt och skönt har jag haft och ingen kan säga annat än att jag är utvilad!!!

    Hösten kan gärna få hålla sig borta lite till och det mest för att man vet att det är vintern som kommer sen. Den var så kall och lång förra gången den var här och det sägs att det blir lika dant nästa gång.
    Så är det något jag lovar mig själv till nästa sommar så är det att ta tag i en resa, gärna hela familjen om det nu går med en 19-åring inblandad.

    Så lite har jag också känslan av att ha slösat bort ledigheten, men att ta det lugnt och låta dagarna gå har säkert ett syfte det med - det vill jag tro i alla fall.
    Sköt om dig
    Kramar Monica

    SvaraRadera