lördag 23 juli 2011

Skurar, skurar...


Tre krukor som kräver noll passning:
Varken buxbomen, taklöken eller gräset är särskilt törstiga,
så det räcker med att det regnar ner i krukorna lite då och då.
Väldigt lättskött!


Men om det skulle bli torka,
så står alla vattenkannorna på rad och väntar,
beredda att göra en insats!

Fast nu har det väl inte varit torka precis den senaste tiden...
Varje dag kommer det flera skurar.
Alldeles nyss tog öppnade sig himlen och jag tog bilen
 för att hämta fyra dyngsura grabbar
som var nere vid sjön för att fiska.
Jag hittade dem i vattnet.
 Iförda kalsonger hade de bestämt sig
för att hoppa i när de ändå var så blöta.
De skrattade och hade kul, men det var nog tur att jag hämtade dem,
för kläderna som låg på bryggan gick att vrida ur,
och hade inte varit särskilt sköna att gå hem i.
Mina "småkillar" har dataförbud just nu,
och då hittar de på så mycket kul!
Tänk att det ska till ett dataförbud
för att de ska komma på vettiga saker att göra!

2 kommentarer:

  1. :-)Bra idé med dataförbud och vad härligt det låter med ungar som hoppar i sjön i regnet. Jag slängs tillbaka en så där 30 år i tiden. Min bror, som har fem barn, har infört datatid-utetid. Man får sitta vid datorn samma antal minuter som man är ute och leker. Så när barnen kommer hem från skolan börjar de med att vara ute och hitta på bus, för att sen på kvällen kunna sitta en stund framför datorn. Funkar hur bra som helst, inget tjat och inget gnat.
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera
  2. Här införs dataförbud lite då & då också mest för att få igång lillebror till något annat. Men just nu är det både regnigt och kallt ute och då är det svårt att säga nej.

    Jag glömde svara på din fråga om vårt matbord. Mycket riktigt så är det ihopsnickrat av grova plank som sen målats vita. Det bordet vi har i uterummet är 2,5m och 90cm. brett. Sen har vi ett ute och det är 3m. långt och 1m. brett. Vi gillar de jättemycket!
    Kram Monica

    SvaraRadera