fredag 15 juli 2011

Gratis städning!


Förra sommaren var det så här fint väder 
när vi var på Gröna Lund.
(Fotot är från i fjol, när det var en underbar sommarkväll...)

I går kväll var det kallt, kallt och mamman och pappan 
gick omkring och frös, trots jackor.
Men jag tror inte barnen brydde sig om vädret alls.
De bara åkte och åkte i fem timmar.

Mamman och pappan åkte inget.
Vi bara betalade och betalade, känns det som...
Herregud, vad dyrt det är att vara turist!!!

Jag vet inte hur många gånger kortet åkte fram igår.
Först shopping i Stockholm, och sedan Gröna Lund med tre barn.
Törs inte summera slutnotan.
(Men allt på Ikea-listan och lite till bockades av,
V fick nya fina skor, mamman fick en ursnygg klänning
och ett givande besök i sin favoritaffär Indiska! :)
 Huuu!

Nu blir det till att hålla sig hemma ett tag.
Regn i dag, passar mig perfekt.
Hemmet är i ett skriande behov av städning.

Städning kostar inget...


1 kommentar:

  1. En dag med något för alla låter det som.
    De där "små"utflykterna har verkligen också sitt pris. Även om
    stoppa-huvudet-i-sanden strategin inte är så bra i längden så använder jag mig av den också ibland. Det brukar rätta till sig så småningom och kul verkar ni haft i alla fall!

    Hoppas du nu kan njuta av fredagkvällen i ditt nystädade hus!
    Kramar till dig

    SvaraRadera