måndag 18 juli 2011

Altan-titt


Det hänger fortfarande lite sladdar här och där,
och ett "glapp" över fönstren ska spikas igen,
 men nu är ändå altanen målad och fullt användbar!

Å, det är så skönt!

När vi fick riva halva altanen för att vårt hus skulle byggas ut,
så sa vi: "Asch, vi sätter bara ihop den igen,
tills vi bygger en helt ny!"

Med facit i hand var det betydligt mer jobb än att "bara sätta ihop den",
hela taket är bytt, det har spikats på golv och väggar
och så var det ju en massa målerijobb...


Nåja, nu börjar allt bli klart i allafall och jag kan
börja ägna mig åt "piffet" så smått!
En bräda målades vit och konsoller fanns på Ikea
för 19 kronor styck.


Är ni också såna, att ni går och grunnar på små detaljer
medans det tråkiga grovjobbet pågår?
Jag tänkte att jag ville ha en spegel, och hittade en
med en urgammal ram på en hantverksförsäljning.

Och bredvid skulle min nya Madonna få stå!



Så där ja!


På bordet ligger en massa stenar från vår Turkiet-resa
i ett avlångt zinktråg.


Och just nu ska altanen få vara lite lila, har jag fått för mig...
En fin kryddväxt är Kolibrimyntan,
som passade bra in här!

Nu i kväll har här grillats hamburgare på altanen.
H har slut på semestern och har börjat
jobba idag.

Själv fortsätter jag leva La Dolce Vita!

Kram!

3 kommentarer:

  1. Så fint! Jättesöt Kolibrimynta och underbara stenar från Turkiet.

    Ljuvlig New Dawn-ros du har!

    Mysig semester du verkar ha. Jag började jobba idag men har tack och lov en vecka till lite senare.

    Så kul att du blev inspirerad av min buffé. Det blev faktiskt riktigt gott och inte minst lite snyggt:)

    Kram, kram
    Maria

    SvaraRadera
  2. Det är en härlig känsla när man får färdigt ettprojekt och kan börja använda/njuta av allt arbete man lagt ner.
    Så fint det ser ut....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  3. Piffet börjar jag tänka på långt innan Anders ens vet att här skall ske en förändring hi,hi!
    Jag gillar också hyllorna som man kan ha lite av varje på allt efter säsong och tycke. Det ser verkligen jättemysigt ut på er nya altan.

    Sen måste jag erkänna att jag inte vet riktigt vad jag skall tycka om dina Madonnor. Som du placerar dem så står de sig fint bland allt det andra meeen jag vet inte.

    När vi byggde nytt uterum sålde vi det lilla gamla för 4000:-
    När alla (miljoner) bitarna låg på gräsmattan tänkte vi att köparna kommer att vända och gå igen när de ser allt detta, för i vår värld fanns det ingen möjlighet att få ihop det där uterummet igen.
    Men de kom, lastade in det och hörde aldrig av sig igen.
    En av våra bästa affärer måste jag säga.

    Fint har ni fått det i alla fall och lön för mödan!
    Kramar Monica

    SvaraRadera