tisdag 21 juni 2011

Sommarsolstånd


Årets ljusaste dag!
I morgon vänder det...

Nä, hörrni, det vill man väl inte höra!
Sommaren har ju knappt börjat än, eller hur!?!
Vi låtsas inte om det där jag skrev...

Jag tog med kameran på min morgonrunda i dag igen!
Mina klematisar "President" har börjat komma
med sina blå blommor.


Tredje gången gillt:
Har köpt och planterat höstanemoner 
två gånger tidigare utan att lyckas.
Den här plantan som jag satte i fjol verkar 
dock trivas utmärkt!


Tidigt i våras flyttade jag min Jätte-tåtel
till ett ställe där den kommer mer till sin rätt.
Här kommer den att bli fin!


Mina honungsrosor "Rosa Helenae Hybrida"
är överbelamrade med knoppar.
Inte länge kvar nu förrän det doftar
honung i hela trädgården!


Två av mina "måste-ha-varje år":
Japansk humle och jätteverbena.

Dagen idag ska ägnas åt
bakning och målning!
H har åkt på mässa i Stockholm,
men alla tre barnen är 
hemma igen!

Skönt!

2 kommentarer:

  1. Jag blir så inspirerad över din kunskap och ditt intresse för din trädgård, det låter så mysigt med din lilla morgonrunda för att se att allt är bra med dina växter.

    Min morgonrunda gick till IKEA och Plantagen. Nya filtar och blommor till bordsdekorationerna på fredag. Nu skall jag sätta mig med matlistorna. Det är där jag kommer till min rätt.

    Ha det bra med allt ditt fix.
    Kram Monica

    SvaraRadera
  2. Honungsrosor låter underbart...här får man massor med trädgårdsinspiration!
    kram!

    SvaraRadera