söndag 26 juni 2011

Rosor och skamfläckar


För ett par år sedan gjordes ett reportage i vår trädgård för Året Runt.
På bilden här ovan, som är från första sidan av reportaget,
står jag under rosenportalen när honungsrosorna blommar.
Rosenportalen finns inte längre, för den var vi tvungna 
att ta ner när vi skulle bygga ut huset.
Men honungsrosorna finns kvar, 
och har just börjat blomma!


Mmmm....det doftar honung i halva trädgården.
I den andra halvan är det en smultrondoft som sprider sig
från Smultronschersminen.


Nu vill jag inte visa annat än närbilder från Hybrida-rosen,
eftersom den hänger på en sned ställning
(kvarleva från portalen) som ska rivas och ersättas med 
ett plank som rosen ska få klättra på.

Ja, det ser faktiskt för j-igt ut i den delen av trädgården just nu...

Haha - vilken tur att jag bestämmer själv vilka bilder som 
får visas här på bloggen och inte!

Skulle andan falla på och vi skulle bli sugna på att bygga
det där planket någon gång, så kommer
garanterat en bild på det!

Tills dess vinklar jag kameran förbi alla mina "skamfläckar"
som jag har här och där...
Inte är väl det fusk...?

4 kommentarer:

  1. Åh, den underbara honungsrosen! Min har inte börjat blomma än, tyvärr står den lite för skuggigt. Undrar om jag kan flytta den?
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Ja, du vet ju vad jag tycker om honungsrosor! Jag kan bara inte få nog! Och jag blir jätteavundsjuk när jag ser alla dina knoppar!
    Så trevligt reportaget i tidningen ser ut, synd att man missade det!
    Jag undviker definitvt också vissa vinklar i trädgården, men man kan ju inte ligga på topp jämt, fniss! /Katarina

    SvaraRadera
  3. Ja, honungsrosen är underbar. Här i Bergslagen fryser rankorna ner och rosen blir mer åt buskhållet. Men lika underbar för det!
    Hälsningar
    Kristina

    SvaraRadera
  4. Tack för dina fina ord hos mig. Det är roligt med allt "ståhej" men lördagens slappande med en bok och sen två filmer på kvällen i lugn och ro var inte dumt det heller.
    Ni ser själva ut att ha det riktigt idylliskt på midsommar. Mycket möda men säkert mycket stolthet också över att vara delaktig och ordna det så fint för så många människor.

    Så coolt med ett "hemma hos reportage". Ett litet erkännande på att ditt stora intresse är en inspirationskälla och uppskattas av andra.
    Av mig t.ex. jag har lärt mig jättemycket av att titta på dina fina bilder.

    Ha det så skönt och njut av att semestern nu börjat på RIKTIGT!
    Kramar Monica

    SvaraRadera