torsdag 2 juni 2011

Munkstolsmålning!


Efter den blåa våren
följer den lila försommaren!



Jag satte inga nya alliumlökar i höstas.
Det borde jag ha gjort, för av de gamla var det inte
så många som kom upp...


Det blååååser i dag!
Eller, idag förresten...? Jag tycker att det blåser jämt
nu för tiden...


Så jag har ägnat mig åt lite inomhusterapi.
Jag drog fram en gammal munkstol ur förrådet
och grundmålade den i går kväll.
(Den är från H:s och min auktionsperiod.
Innan vi fick barn så gick vi på auktion jätteofta
och ropade in alla möjliga konstiga saker... 
En riktig munkstol har ju bara tre ben,
men det här är ju typ en variant... :-)


Hittar jag någon vit färg så ska jag
måla den i kväll, tänkte jag.

Hoppas ni har en skön dag i dag.
Många som är lediga, kan jag tro.
Jag också,
och det gör inte ont alls...
Jag lovar!

1 kommentar:

  1. Nä, här gör det inte ont heller - inte det minsta.
    En auktionsperiod har vi också haft (vi hade väl det - vi som är ungefär lika gamla) Mattor, slagbord mm. ropade vi in. Rätt roligt var det att åka runt och se om utifall det blev några fynd. Er stol var jättefin - hoppas du hittat en fin vit färg så att du kan fortsätta ditt projekt.

    Vi har också haft det blåsigt här nere hos oss ett tag men jag inbillar mig att det blåser mer i Skåne än någonannanstans ändå.
    Fast jag vet ju inte för jag håller mig ju mest här nere vid.

    Fortsätt nu att vara "smärtfri" för ledighet är så skönt!
    Kram Monica

    SvaraRadera