fredag 1 april 2011

Vel-Maja stänger av


Ett av veckans favoritögonblick för mig är när jag får trycka
  på väckarklockans off-knapp på fredagskvällarna.
I morgon ringer ingen klocka.
Jag går gärna upp tidigt, men jag är glad att klockan
inte ringer halv sex på helgerna som den gör på vardagarna.


I min sovrumsspegel syns nya tapeten
som jag är så nöjd med.
Det blev ombonat och lite gammaldags.


Jag måste vara världens veligaste människa.
Nu blir det så här många foton av samma motiv igen...
För att jag inte kan välja vilka jag ska ha.
Vet ni, att jag kan ta mej tusan inte ens välja vilken färg på
påskfjädrarna jag ska köpa!!!


Så jag blev ståendes i affären ett bra tag och velade.
Grönt, rosa, lila, nej...grönt ...eller...
Jag är hopplös!


Eller när man ska välja färg på penseérna.
Alla är ju så fina.
Hmmm...För svårt för mig...


(Har ni sett, förresten, att min kungsängslilja blir vit som utslagen
blomma fast den har rutiga knoppar.
Jag ville ju ha en rutig blomma, ju! )


...och med den sjunde nästan identiska bilden önskar jag er alla
en superduperskön fredagskväll!

Nu stänger vi av våra väckarklockor och njuuuter...!

Kram Kram

4 kommentarer:

  1. Åh.... jag tycker också det är en fröjd att få stänga av väckarklockan.... Sovmorgon är bara bäst!!! Men du, vilken vacker tapet du har.... DEN gillade jag.... Törs man fråga var den kommer ifrån?!

    Vad go' du är då... Tack för din snälla hälsning!!!
    Kram........
    /Charlotte

    SvaraRadera
  2. Alla dessa val vi står framför - det är inte lätt. Det skall bli kul att se vilken färg på fjädrarna det blev till slut. Om jag får gissa så blev det ljusgrön, det är den färgen som är lite på tapeten just nu...
    Dina tapeter gör sig jättefint och jag är glad att du är lite velig för då får jag se mer av ditt vackra hem.

    Skön lördagkväll!

    SvaraRadera
  3. Hej Vel-Maja!
    Visst är det svårt att välja ut bilder! Din idé att ta alla? är bra tycker jag.

    Tapeten blev så fin!

    Ha en skön helg!
    Agneta

    SvaraRadera
  4. Jag har aldrig märkt att du är så velig. Jag själv är ju veligheten personifierad! Du ska se hur lång tid det tar för mig att handla mat bara... Ska jag ta den mjölken eller den mjölken...?
    Vaddå stänga av väckarklockan... Min "väckarklocka" gurglar varje morgon!

    SvaraRadera