lördag 9 april 2011

Svart eller vitt?


Det är ett alldeles särskilt ljus i växthuset.
Ett ljus som jag har saknat.
Färgerna blir intensivare och klarare än annars...


Se bara på den här pärlhyacinten.
Vilken vacker blå färg!

Hjärtat i bakgrunden brukar sitta vid dörrarna in till
växthuset, men det har blåst ner nu när det varit så stormigt...


Idag har det varit kördag på torget.
Jag var där med min kör.
Det var massor av folk och solen sken.
Fick en massa glad-energi!

Nu vill jag be om råd angående det här:


Den här gamla byrån står i vår hall.
En gång i tiden var den vackert trären men med åren
har den bara blivit gulare och gulare. 
Och som den ser ut nu gör den verkligen ingen människa glad.
Vad tycker ni -
måla svart eller måla vit?

Vad tror ni blir finast?

2 kommentarer:

  1. Trots att jag är en "vit" människa röstar jag på svart. Det passar bättre ihop med spegeln ovanför. Men... å andra sidan vet jag ju att hallen inte är så bred och som vit ser den lite nättare. Gud, vilket bra råd du fick av mig :-).

    Idag var jag vid Ingvaldstorp kl 14.20 och insåg att de inte har öppet till 16 så här i början av säsongen. Snopet!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Den trendkänslige tror jag skulle måla den svart. (det hade blivit jättefint)
    Vitt å, andra sidan är alltid snyggt och framförallt praktiskt i förhållande till svart.
    Varför inte mittemellan? Grått finns ju i så många nyanser och är lite bortglömd. Det hade också blivit fint.

    SV: tack för ditt svar - nä, livet är inte roligt när kläderna inte riktigt passar längre. Även om en utomstående kan säga: "amen du som är så smal" så handlar det om den egna trvseln och känslan. Jag har själv slutat säga så till andra fastän det säkert är menat som en komplimang så låter det inte bra i mina öron.
    Var och en måste få känna det själv och det är alldeles för dyrt att ha en hel garderob hängande som man inte kan använda.

    Sin vikt kan man bry sig om om man för övrigt mår bra. Hade din diagnos sett annorlunda ut, är ju detta problemet väldigt ringa, så är det ju. Men jag förstår din känsla och hoppas att allting ser bra ut så att du kan börja trivas igen. Keso och lättfil med frukt och grönsaker till tycker jag som tur är är riktigt gott - så kampen har börjat.

    Sköt om dig min bloggvän.
    Kramar Monica

    SvaraRadera