fredag 15 april 2011

Lycka

´

Känslan när jag kom hem idag, bytte om och gick ut i trädgården
 var ingenting annat än ren och skär lycka.
Fredag och stundande påsklov.
Utlovat finväder i helgen.
Ja, jag kände faktiskt... 
...lycka!


Liten krans av blommande lärkträd.
Har bara snurrat i hop några kvistar ett par varv.
(Fick idén härifrån.)


Kommer ni i håg fyndet från Netto?
(Annars hittar ni inlägget här.)
Nu har zinkbordet fått komma ut i trädgården,
som tanken var från början.


Helgen blir dock inte som det var tänkt.
H, som äntligen äntligen tagit ledigt en lördag för att vi skulle
kunna leva lite "normalt familjeliv" över helgen,
blev hastigt tvungen att åka till Norrland
för att hjälpa sin mamma.
Men, det man måste det måste man...
Så är det bara.

Jag får tillbringa helgen i trädgården i stället,
och där trivs jag ju, så jag ska inte klaga...


Växthuset ska städas ur och alla fönster ska tvättas.
Rabatter ska gödslas och jordförbättras och 
tusen andra saker finns att göra.


Och kanske blir det en tur till plantskolan,
för att hitta något till fönsterlådorna...?

(Påskliljorna på bilden tillägnar jag M med en kram!
Glad för ditt besked i dag!)

Och Kram till er andra också!
Med önskan om en 
Härlig Helg!

2 kommentarer:

  1. Fint växthus du har och det där med lärk var ju superkul. Har ínte gjort krans bara haft i vas.
    Tack för tips.
    Annika

    SvaraRadera
  2. Fina inspirerande bilder. Hoppas du får gjort en massa nu som du tänkt dig när saker och ting inte blev riktigt som det var tänkt...
    Till och med en sån som jag som inte är jättepiffig i trädgården längtar ut till vår terass för att fixa och dona.
    Maken min och äldsta sonen hjälper min mamma idag för hon flyttar, själv skall jag iväg med yngste sonen på fotboll och i eftermiddag spelar den äldsta så trädgårdspiffet får vänta tills i morgon.

    Netto skall man verkligen inte underskatta - vårt netto ligger ca: 40m. bort bara, men det där zinkbordet missade jag. SYND för det var väldigt trevligt och lättplacerat.

    Ha det nu så skönt ute bland grödorna.
    Kram, kram!

    SvaraRadera