onsdag 6 april 2011

Kvällssol i växthuset


En del perioder är intensivare än andra. 
Detta är en sådan period.
(Finns det lärare som läser här så kan jag ju viska
IUP och NP så förstår ni nog... ;-)


Mycket tid på jobbet innebär såklart
mindre tid till pyssel hemma.
Därför lämpar det sig inte alls att bjuda på några helhetsbilder
 från mitt ostädade, stökiga växthus.
Men tur är ju att man väljer sina motiv när man fotar...
Här är mitt planteringsbord
(som jag aldrig använder för det ändamålet...)


Kvällssol i växthuset!
Det var inte igår...


Vad tusan har hänt med min Alexander den Store?
Näsan håller visst på att ramla av honom.
Jag köpte honom när jag var 16 år
och på semester med familjen 
i Aten.


Hönan är framme året om, 
men nu när det närmar sig påsk är hon 
ju äntligen helt rätt i tiden!


Oh, vilken superrörig bild.
Ville bara visa att sprayburken kom fram i går igen.
Hade en gammal ljuskrona i förrådet som var blå och träfärgad.
Pschhhhhhhhht med sprayburken så blev den svart i stället!
Det blev mycket bättre.


Sedan undrar jag bara vad våra nya grannar tror om mig
när de ser hur jag står och föser ihop saker i ett för
övrigt stökigt växthus och sedan smattrar av
bild efter bild...?

Nåja, det är nog ett beteende de
får vänja sig vid framöver...

Kram från mig!

4 kommentarer:

  1. Hihi, visst är det skönt att man, precis som du säger, väljer sina motiv när man fotar. Det ser i alla fall väldig mysigt ut i ditt växthus och mycket vårigt. Jättefint arrangemang!

    Jag är inte lärare men min mor var....jag tror jag vet hur ni har det och som föräder är jag ödmjuk.

    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  2. Halloj! Du kanske inspirerar dina nya grannar istället.
    Hur stort är ditt växthus? Jag har långt framskridna planer på ett växthus någonstans på tomten, men det känns inte som att jag får plats med ett som är större än ca 6 kvm. Jag funderar på om det blir alldeles för litet...
    Kram H

    SvaraRadera
  3. Tycker det ser ut som organiserad röra i ert växthus och precis lagom med växtlighet och pyssel som man kanske kan behöva någon gång.
    Att solen visar sig en liten stund är verkligen mumma för själen och rätt som det är så står du där säkert och grejar fastän tiden egentligen borde läggas på annat.
    Solen bestämmer över våra liv tror jag bestämt.
    Tycker att vi på förskolan har fullt upp med vad vi skall göra så jag är inte avundsjuk på allt ni måste stå i.
    Men jag är lite avundsjuk på ditt växthus - dock hade jag inte haft ett till en massa växter, jag hade nog haft det till en fin fåtölj, ett bord att ha vinglaset på och en hög med tidningar.
    Okej, lite växter då - det blir mysigare då!
    Hoppas solen lyser på dig i morgon också.

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Har ni ingen häck eller litet staket..*haha*...

    Visst tänker man så ibland när man fotar och så ser man att någon ser en...de tänker nog "knasboll" eller nåt om en...fast egentligen kanske de önskar att de också fick ta så fina kreativa bilder?! För visst är det roligt!!! Det är ju därför man gör det!

    Kram Mariette

    SvaraRadera