fredag 8 april 2011

Allt eller inget...


Freeeeeeedag!
 Och min tur att fixa fredagsfika på jobbet.
Det blev ett par morotskakor med lite påskig dekoration.
Och vet ni, att jag smakade inte en endaste liten smula själv!
Ja, det är ju allt eller inget som gäller för mig,
 och just nu är jag inne i en nyttig period.
 Alltså ingen tårta.
(Så länge det nu varar...sedan är det fritt fram för allt igen...:-)
  (Men de sa i allafall att det var gott, mina kära kollegor...)


Jag är inte bara en allt eller inget-person,
utan jag är också en halva priset-människa.
Så när det nu var halva priset på rostiga kronor så slog jag till.
Trots att det är några år efter det att andra köpt rostiga kronor...
Halva priset var den helt klart värd.
Ut i trädgården ska den, såklart.


I kväll är det lite sångträning här hemma,
eftersom jag ska sjunga i kören på torget i morgon.
Ska bli kul.
 Hoppas bara att vi inte blåser bort,
för här är rena rama stormen!

Önskar alla en fin fortsättning på 
fredagskvällen!

2 kommentarer:

  1. Du är duktig du! Både på att baka och ha karaktär! Lycka till imorrn!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Allt eller inget, visst är de så.
    Det är helt klart dags att ta tag i trivselkilona kring midjan. (har själv gått upp 4kg. sen i julas...)
    På fredagar unnar jag mig det goda men utan att överdriva för att sen vara så duktig som det går restan av veckan - tycker du är ståndaktig som inte tar en lite bit av morotskakan som ser så god ut. Men har man bestämt sig så har man. Så lycka till i din kamp - för visst är det en evig kamp?

    Ha det bra denna soliga lördag!
    Kramar Monica

    SvaraRadera