torsdag 17 mars 2011

Rensar hjärnan...



Av princip skriver jag inte om mitt jobb här på bloggen.
Låt mig bara konstatera att det ibland händer att man måste lägga energi på
sådant som kanske inte riktigt har med ursprungsuppdraget att göra...
Nog sagt om det. Och för att rensa hjärnan lite
så for jag runt med kameran ístället när jag kom hem!


Ny kudde från H&M Home.
Tycker den är jättefin!
(Jag har visst blivit storkund hos H&M Home...)


Påsken är sen i år,
så jag letade fram några ägg för att ändå
få lite påsk- eller fastetidskänsla hemma.
Längtar efter lite påskfeeling nu!


 Mina järnfåglar fick komma ut på permission från sin bur.
(Och jag fick lite distans till dagen...)

Och i morgon är en annan dag.
I morgon är alltid en annan dag.
Nya krafter och nya tag.
Japp.

3 kommentarer:

  1. Lite kul att du nämner det här med arbetsuppgifter utanför uppdraget.
    Halva vår boklubbsträff i måndags pratade vi om just det eftersom tre av oss jobbar inom samma område fast på olika nivåer.
    Vi är på väg åt helt galet håll imelanåt och paragrafer och egenkontroller upptar alldeles för stor del av dagarna som vi egentligen skulle ägna oss åt just det vi är ämnade för.
    Så jag förstår din frustration.

    Härligt att se att fåglarna fått komma ut lite (hoppas det är okej för katten...)
    Jag börjar också bli sugen på påsken - den brukar ju vara här nu så några ägg här eller där är väl okej att börja plocka fram.
    Hoppas din dag i morgon går mer åt ditt håll och att du får gjort vad du ska.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. vad fint du har påskpyntat!

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Vilka underbara fåglar du hade där...

    Och visst längtar man efter lite påskstämning för att få känna av våren...

    Ja nu vet ju inte jag vad du jobbar med, men du verkar få utlopp för känslorna genom att greja och göra fint hemma, en bra kanal för att bearbeta saker...och så känns det förhoppningsvis lite lättare sen!

    Skön helg till dig!
    Kram Mariette

    SvaraRadera