söndag 13 mars 2011

Mello och Mässa


Alldeles nyss hemkommen från en helg i Stockholm!
I lördags var det "Mellofest"
(Tack snälla H & M för god mat
och husrum!)
och idag var det trädgårdsmässa som gällde.

Vi brukar åka till Älvsjö och gå på Nordiska Trädgårdar,
men i år testade vi Kista-mässan
och jag gillade den!


De två första bilderna kommer från Årstiden.
Det är snyggt med svart som kontrast till andra färger.
Vore jag rik skulle jag nog köpa mig ett knippe
Magnolia-kvistar och ha inne,
som på den översta bilden.
Sååå fint!


Man blev lite påsksugen!
Mycket ägg och fjädrar överallt!
Snyggt!


Gult kan faktiskt vara jättefint!

'

Inifrån ett växthus gjort av cederträ.
Snyggt med träväxthus!


Väldans mycket inredning var det.
Inte mig emot - jag tycker ju att det är lika kul.
Jag fick mycket inspiration till dukningar
och fester i trädgården / på altanen /
i växthuset.
Oj, vad man längtar nu!


Jag gillade Kista-mässan för att den inte var så
överdrivet stor. Man har fullt sjå ändå
att försöka komma ihåg var det var man såg det och det nu igen,
och sedan försöka hitta tillbaka dit...

Jag är nöjd med mina inköp och fick
en hel del inspiration och lust!

Och nu känns det som om trädgårdssäsongen har börjat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar