onsdag 16 mars 2011

Ett geni spekulerar


Jag undrar om min aversion mot vardagsmorgnar
möjligtvis kan ha något att göra med min oförmåga att
komma i säng i vettig tid på kvällarna...?

Det är ju bara det att när alla kvällsbestyren är avklarade,
läxorna lästa, skolväskorna packade och barnen är i säng,
så kommer jag på så himla många andra roliga saker att göra!

Det finns möbler att måla, tidningar och böcker att läsa,
blommor att pyssla med, musik att spela och att lyssna på,
fina bloggar att titta på,
 fix och trix och sånt som gör mig glad!


(Kolla anemonerna: HUR fina som helst efter en vecka!)

Kan det finnas ett samband här -
mellan mina sena kvällar och det svarta molnet som
cirkulerar över mitt huvud på morgnarna...?

Hmmm...jag undrar...;-)

2 kommentarer:

  1. Låter som du har lika svårt för at komma i säng som jag på kvällarna men är döds trött på morgonen.......ingen höjdare.
    Tack för ditt tips med mateus tallrikarna och att köpe en i månaden, det tänker jag härma dig med.

    kram anna

    SvaraRadera
  2. Absolut, men egentiden och pysseltiden är ju också så viktig för välbefinnandet, synd att dygnet inte har fler timmar - eller att man har mer ork.
    Kram Eva

    SvaraRadera