torsdag 24 mars 2011

Coming up: Tallriksdagen!


Det är inte bara fredag i morgon.
Det är ju tallriksdag också!
 (Lönedag = en ny Mateustallrik!)


Nu kan jag faktiskt duka upp för hela familjen,
men tyvärr -
vi kan inte bjuda några gäster ännu...
...eftersom jag bara har fem tallrikar...
(Men till sommaren kanske vi kan ha några
gueststars vid bordet!)


Duken med motiv av örter och medelhavsväxter är ny,
och kommer från...H&M Home!
(Surprise...? Tycker att de lyckats
klockrent med många produkter!)


Jag har mixat färgerna viol och plommon.
Tycker att det ger lite liv åt dukningen att blanda,
och slapp på det viset dessutom välja mellan dem!


Idag har jag trippat på tå med vänsterfoten
 i mina Nike-skor hela dagen.
Känns inte lika överont i dag, men jag klarar inte av att
sätta ned foten i marken.

Vad konstigt det kan bli.
Och tänk vad man upptäcker hur viktigt det är att allt
funkar i kroppen! Jag menar, det är ju inte hela världen med
en vänsterfot egentligen, men oj, vad det påverkar när
inte allt är som det ska!

En värdefull insikt om att det är väldigt skönt
så länge man får vara frisk och må bra!

Ha det bra i vårsolen nu!

(Själv tror jag att jag så smått håller på att byta skepnad
från Häxan Surtant till något trevligare
tack vare våren! :-)

7 kommentarer:

  1. Mateusporslnet är så fint, min dotter köper det också.
    Skönt att det är något bättre med foten, var försiktig med den!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Vilken bra idé, då ser man ju fram emot lönen ännu mer. Vi har vinlotteri på jobbet fredag vid lön... det ser jag fram emot imorgon ;-)

    Du vet väl att HM Home öppnar butik i Norrköping snart?

    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara tallrikar!!!

    Älskar Mateus! Och lite trevligt at köpa en vid varje lön så att man faktiskt får ihop några efter X antal månader.

    Lät otrevligt med foten, men lite bättre nu då?

    Önskar dig en härlig helg!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  4. Bra färgval. De är väldigt klädsamma ihop.
    Kul grej att unna sig något nytt till samlingen varje löning.
    Ni kommer ha en härligt god måltid på dina fina tallrikar i morgon.

    Känner igen ditt fotproblem i min hand. Plötsligt hänger den inte med mig och jag kan inte göra det jag vill och tänker t.o.m när jag går och handlar att: den burken verkar svår att öppna, jag får nog ta någon annan...
    För att inte tala om värken.
    Inte tänker man på sånt när allt är bra!

    Kanske är din nya skepnad på väg åt påskkärringshållet???
    Allt är bättre än häxan Surtant och både påsken och vissa kärringar kan vara riktigt trevliga tycker jag.
    Krya på din fot.

    Kram Monica

    SvaraRadera
  5. Lovley dukning!!! Dina tallrikar är superfina gör sig jättebra mot den fina duken.

    Hoppas du snart blir helt återställd i foten - attans retligt.

    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Vacker dukning! Tallrikarna är underbara!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera