onsdag 2 mars 2011

Blå vår


Jag vet inte varför,
men för mig är våren blå.


Samma sak i trädgården,
när krokus, scilla och pärlhyacinter börjar blomma.
Blått, blått...


Kanske för att det är så fint med blått
ihop med vårskir grönska?

Å, jag behöver verkligen våren nu!!!
Det känns som om jag har "trampat vatten" tillräckligt länge.
Känner mig rent av lite senvinterdeppig...

Men jag läste i tidiningen i dag att man enligt en studie
är som minst lycklig vid 46 -
så jag får väl ställa in mig på att det kommer att gå nedåt
ett tag till innan det vänder...
...för vända - det skulle det göra efter 46.

Får väl se fram emot det då! :)

Skämt åsido:
Jag fick faktiskt lite våraning idag när solen sken.
Ge mig lite vår nu, så blir jag lycklig oavsett ålder!
Jag lovar!

4 kommentarer:

  1. Hi, hi, hi jag känner precis likadant. Trodde att jag skulle komma hem full av energi ifter semestern och det gjorde jag väl men den rann bara av mig och nu ojar jag mig ungefär en gång i kvarten över att det är så kallt och tråkigt ute.

    Jag håller absolut med dig om att blått är en vårfär. Jag är egentligen ingen "blå" människa men på våren känns det alltid rätt med blått. Blå vårblommor är ljuvliga!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Då har jag fått svar på varför livet känts så hängigt den senaste tiden.
    jag blir 46 i april...
    Det är ju blärk om det skall vara så här ett helt år till, men finns det garantier på att det vänder sen så får man väl försöka hålla ut!

    Blått har alltid varit en favoritfärg hos mig men kanske lite mer sommar än vår känsla.
    Superfin lykta!
    Kram, kram

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra bilder.
    Har inte tänkt på det, men visst är våren blå!
    Kram fina du.

    SvaraRadera
  4. Jag gillar blått! Året om!
    Så fint du har gjort med det blåa fatet mot pärlhyacinterna.

    Solen skiner här också och det droppar från taken! Så kanske...

    Ha en skön dag!
    Agneta

    SvaraRadera