tisdag 8 mars 2011

4 saker att fixa!


Efter en tur i den ännu snötäckta trädgården,
(iiiihhhhh, vad jag är avundsjuk på er
som berättar att ni har snöfritt!!!)
konstaterar jag att två takrutor i växthuset gått sönder i vinter.

Hmmm...förstår inte varför.
Jag har ju skottat bort snön när den blivit för tung!
Projekt 1: Byt ut trasiga rutor!


Jag får också börja fundera på hur vi ska fixa till rosenportalen,
som fick offras när maskinerna skulle in i trädgården
vid utbygget av huset i höstas. Nu återstår bara ena sidan av den.
Den västra sidan på bilden är intakt med en Rosa Helenae Hybrida
som klättrar på ställningen, men till höger har nog rosen
mosats under tunga maskiner.

Projekt 2: Bygg upp igen!
Frågan är om vi ska bygga en liknande portal, eller...?
(Den passar ju i stil till gärdsgården.)

Gräsmattan är ju också ett sorgligt kapitel.
Hur djupa hjulspår som helst...
Projekt 3: Renovera gräsmattan


De här buskarna, en girlandspirea och ett trädgårdsprakttry,
 är i allafall borta för alltid nu.
På den här platsen är numera utgången till trädgården 
från det nya rummet.
Här ska det stenläggas, vilket är Projekt 4.

Lite att ordna med, alltså...
Kanske vid närmare eftertanke bara  är lugnt och skönt
att snön ligger kvar än så länge...?

Vad har ni andra för saker som måste fixas?

3 kommentarer:

  1. Men, vilka ljuvliga bilder!!!! Din trädgård ser helt fantastisk ut.

    Bra med en lista! Vi har också börjat planera vårens trädgårdsarbete. Jättekul tycker jag som bara vill sätta spaden i jorden direkt. Tyvärr är det stenfruset....

    Kram kram Maria

    SvaraRadera
  2. En hel trädgård!

    Du har väl inte glömt att du ska hjälpa mig och planera upp min trädgård sen när den dagen kommer? Nu verkar vi få köpa loss lite mer tomt så vi kan bygga ut + garage. Sen är det din tur!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Den lilla detaljen att måla huset bara.
    Fast det tänkte jag att mina pojkar skall få utföra så fort det kommer en dag utan fotboll. Så det blir väl i oktober 2026...

    När det gäller ditt trädgårdsarbete kan jag ändå läsa att det är ganska mycket ett kärt besvär. Både planering och utförande verkar du ha fingertoppskänsla för. Så det skall bli kul att följa dina framsteg, ja när snön har smält.
    kram på dig!

    SvaraRadera