söndag 20 februari 2011

Kattmentalitet


Hallo!

Somliga har legat och latat sig
 i solen hela dagen,
medans andra har varit effektiva
med storrensning í småkillarnas rum och garderober
och regöring i kylskåpet.


Vår gamla kisse Prinsen njuter som bara katter kan.
En favoritplats är på matrumsbordet
där han ligger i solen och blickar ut genom fönstret.

(Behöver jag säga att duken oftast är prydd med katthår...?)


Själv har jag som sagt ägnat dagen åt att städa.
Och jag kanske är lite konsigt lagd,
men bara jag har tid
gillar jag faktiskt att städa!
(Eller ja, kanske är det famförallt efteråt
som jag gillar att ha städat...?)

Som tur var drog grannen med mig ut
på en promenad i eftermiddags.
Annars hade jag inte gjort annat än skurat och gnott hela dagen...

Kanske borde man lära lite av Prinsen
och katters menatlitet?

1 kommentar:

  1. Ett kattliv låter toppen vissa dagar.
    Sortering i all ära men du har en god vän i grannfrun som hjälper till med annat nödvändigt också.
    Ha en skön söndagkväll!

    SvaraRadera