tisdag 11 januari 2011

Hårda förhandlingar


Hemvägen från jobbet gick som så ofta via Ica Maxi.
Väl där fick jag syn på så fina ranunkler.
Och rosa tulpaner.
Fredagsblommor ser jag alltid till att ha hemma,
men nu tycks jag ha kommit i otakt för det är ju bara tisdag idag.


Två buketter en vanlig tisdag.
Jag fick göra en snabb överläggning med mig själv.


Jag kom fram till att det gick visst an att köpa
ett par vardagsbuketter, men bara på det villkoret
att jag lät bli att köpa något onyttigt och smocka i mig!


I bilen hem var både jag och mitt samvete nöjda.
Utmärkta förhandlingar, alltså!

För övrigt brände jag vid köttgrytan på spisen
medans jag var upptagen med att fota
blommorna.
Men, tja, man kan ju inte lyckas med allt... ;-)

(Klantiga jag...)

5 kommentarer:

  1. Nej, man ska inte motstå blommor en tisdag om de kommer i ens väg, man mår ju bra av dem!
    Din plansch gillar jag jättemycket, är avis!
    Ha en fin kväll (utan godsaker!)!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Hej på dig!
    Efter två veckor borta har det slängts blommor här i dag. Jag hann inte inom blomsteraffären (maten fick gå före) men en oanselig orkide hittade jag så nu står här i alla fall något att titta på tills på fredag. För visst måste man köpa fredagsblommor (även om det är tisdag)
    Tulpaner och Ranunkel var fint ihop. jag längtar verkligen efter tulpaner men först måste jag snygga till här hemma - tulpanerna får bli belöningen efter städfliten tror jag.
    Ha det så bra.
    Kramar Monica

    SvaraRadera
  3. Klart man ska njuta av blommor, man behöver förgylla vardagen!

    Härlig bukett,- hoppas maten gick att äta ändå... (typiskt oss bloggare, man blir så upptagen av sin grej..*ler*)

    Trevlig onsdag!
    Kram Mariette

    SvaraRadera
  4. Äsch, det var det ju värt och man ska faktiskt unna sig vardagslyx. Den är ju den bästa.

    SvaraRadera
  5. Jag gick förbi både vita ranukler och vita tulpaner på ICA Maxi idag. Är jag inte klok? Jodå, jag hade bara lite bråttom och otålig treåring med scanner i handen med mig. I morgon fredag ska jag åka tillbaka och flanera. Då blir det fredagsblommor, fredagsmat och kanske lite från REA-bordet på inredningsavdelningen.
    /H

    SvaraRadera