torsdag 9 december 2010

Köpa först - tänka sedan!


Nä, det låter ju inte så intelligent precis,
men ibland hittar man ju "fynd" som man egentligen inte har behov av.
Då får man kanske passa på och sedan komma på
i efterhand var fyndet kan passa!


Som den här smideskronan som såldes med 70 % rabatt i somras.
Inte har jag haft den framme förut, men vad fin den blev nu till Lucia
med lite - eukalyptus (min favvis just nu) virat runt sig!



Eller som de här gardinerna jag såg på Hemtex idag.
Inte visste jag var jag skulle ha dem,
bara att jag var tvungen att köpa dem
eftersom jag tyckte de var så fina.

Jag tycker det är så svårt att hitta gardiner som jag gillar,
så det är bara att slå till när det väl sker.
Och jag har redan kommit på att de blir perfekta
i vårt blivande sovrum!



Och sedan kan man ju ångra ibland
att man inte passar på mer när
man borde.
De här julkulorna reades ut efter förra julen
med 75 % rabatt.

Borde ha köpt fler än två.
För ibland kan det faktiskt löna sig att köpa först
- och tänka sedan...

3 kommentarer:

  1. Somliga saker liksom kallar på en i affärerna.
    Glaskulorna var ljuvliga!
    Gardinerna skulle nog kunna göra sig som duk också - en riktigt fin julduk!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Fina bilder du visar! Vilken tur att du hittar fynd som man får användnig för sedan! Ha en trevlig helg! Kram Nina

    SvaraRadera
  3. Skulle man tänka först skulle det aldrig bli några köp ju :D

    Superfint med det gröna till.

    SvaraRadera