torsdag 30 december 2010

Ernst & jag!


Ibland får jag en bild i huvudet som är svår att släppa.
Nu blev jag inspirerad av Ernst (alltid, förresten!)
när han gjorde en grej med videkvistar
i sitt senaste program.
Jag ville också!!!


Nu var det inte det lättaste att få tag på lagom långa videkvistar,
men skam den som ger sig! I den fjärde blomsteraffären blev det bingo!


Knöt ihop kvistarna med
ett grovt snöre.



I krukan från Lantliv i Leksand sitter
en vit julros och en murgröna
med långa rankor.

Jag är nöjd!
Det känns som en fin
nyårsdekoration!

Och det är bra att vara envis!

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Nu har jag äntligen anmält mig så jag kan kommentera din fina blogg!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar på min blogg som också gjorde att jag hittade till din fina blogg!

    Visst blir man inspirerad av Ernst! Superfint arrangemang du har gjort.

    Hit kommer jag igen!

    Gott Nytt År!!! Maria

    SvaraRadera
  3. Jättefint arrangemang! Han är inte så dum, den där Ernst... Tack för hälsningen på min blogg, så roligt att hitta till din! Vi "hörs" och Gott Nytt År! /Katarina

    SvaraRadera
  4. Ernst är vår s k hatkärlek här hemma. Jag och barnen tycker Ernst är jättebra.... ja, du kan ju gissa resten

    SvaraRadera