tisdag 14 december 2010

10 nätter kvar till jul...


...och hemmet är huller om buller...
Väggar och snickerier ska målas,
en öppning i en annan vägg ska sättas igen.
Rum ska byta plats med varandra.
Men allt får tas efter hand,
för nu ligger mitt fokus på torsdagen då jag ska opereras igen.


Fokuseringen ligger dock i mitt undermetvetna,
för jag gillar inte att tänka på det
och försöker därför att skjuta det framför mig så gott det går.
(Men jag lovar att här är en som inte kommer att vara
särskilt kaxig på torsdagmorgon även om jag
försöker intala mig själv att jag faktiskt är 44 år
och borde vara coolare än så...)

1 kommentar:

  1. Det låter inte trevligt med operation men jag kan säga att jag känner igen mig, har legat på det bordet flera gånger och det är ingen höjdare.

    Hoppas allt går bra
    Kram Anna

    SvaraRadera