måndag 29 november 2010

Tomma kakburkar


Köpte Karin Mannerståls kakburkar på tokrea.
Det kanske var dumt.
Tre tomma kakburkar förpliktigar...


Kanske kan man då göra som jag gjorde igår:
Jag svängde förbi vårt anrika konditori
och köpte en supergod saffranslängd.
Kanske törs man göra så ibland utan att skämmas?
Både H och jag har jobbat till 19 idag,
och det är inte så lätt att hinna allt man vill...

Jo, jag bestämmer att man får!


Måste visa min röda amaryllis också som nu är i ett perfekt stadium!
Och snart är det dags för mina vita att slå ut.

Det är också njutning!

2 kommentarer:

  1. Nä hinna det är inte lätt man önskar att man hade mer tid över, önskar att jag fick jobba lite mindre men det vill inte min arb givare.
    Saffrans längden ser super god ut.....mums

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt att somliga arbetar med att göra goda bakverk, bara för mig att köpa. Det är kul att baka men i bland får man inse sina begränsningar.
    Fina burkar!
    Kram

    SvaraRadera