onsdag 10 november 2010

Det händer....


...så mycket här hemma medans vi är på jobbet på dagarna.
Vi har en byggfirma här som bygger ut vårt hus. 
Förra veckan gjöts grunden, 
och den här veckan har själva bygget påbörjats.

Det är så spännande att komma hem från jobbet.
Det första jag gör är att gå runt huset och kolla vad som hänt under dagen.
För nu går det undan!
 Nu är stommarna uppe, och man ser var dubbeldörrarna och fönstren 
kommer att sitta. Det var en härlig känsla att stå inne i det blivande rummet i kväll
och fantisera om och planera hur det ska möbleras.



Och så här några veckor före jul,
börjar jag ju såklart drömma om hur fint det kommer att bli 
med julgranen i det nya rummet...


2 kommentarer:

  1. Så spännande, hoppas det hinner bli färdigt och att vi får smygkika lite!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag lovar att jag ska visa vårt utbygge så småningom! Jag fotar och fotar för att dokumentera varje nytt moment. Det blir ett 21 kvm stort matrum som ska integreras med vardagsrummet. Stora fönster, en dubbeldörr ut till trädgården och högt tak upp i nock.
    Ja, det känns jättekul och spännande!

    Kram

    SvaraRadera