torsdag 30 september 2010

Glansdagarna är över...

Det är inget fint i trädgården nu. Inte alls. I och med att jag börjar jobba i augusti så har jag inte tid med trädgården så som jag skulle önska längre, och den får mer eller mindre förfalla fram tills i vår. Gräset är oklippt, i växthuset slokar krukornas innehåll pga vattenbrist. Det växer t.o.m svamp i gräsmattan. I år är trädgården dessutom extra ovårdad eftersom vi har förberett vår utbyggnad. Det är lera och hjulspår av grävmaskinen och altanen är halvriven. Det är bara att blunda och istället försöka se för sitt inre hur fint det kommer att bli - nästa sommar...?



Tsukubaien i den Japanska trädgården står torr.
Inget vatten rinner från bambupumpen längre.
Avstängt pga utbyggnad...



Höstsilveraxet är kraftigt och fint,
men kommer knappast att hinna blomma.
Står för skuggigt?



Det Japanska gräset i förgrunden heter
"Kleine Fontäne".
Visserligen är det bara ett år sedan jag planterade det,
men jag vill ju att det ska vara stort nu ju!



Går allt enligt planerna med utbyggnaden,
så kommer jag att ha den här platsen utanför våra två glasdörrar
och två sidofönster med fullhöjd i vår.
Det blir en bra utsikt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar